TAXIM
Infinity Kft.
ADATKEZELÉSI
SZABÁLYZATA
Hatálybalépés dátuma: 2018. december 1.
A Taxim és szerződéses partnere az Utasok
megrendeléseinek kiszolgálása érdekében-, illetve marketing-, és más jelen
szabályzatban megjelölt célból adatokat gyűjt az Utasokról a jelen
szabályzatban foglaltak szerint.
Adatkezelők az információs önrendelkezési
jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Infotv.”),
továbbá az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének rendelkezései
alapján kezelik az Utasok személyes adatait, amelynek szabályait jelen
adatkezelési szabályzat határozza meg.
Az
adatkezelő neve:
a) Taxim Infinity Korlátolt Felelősségű
Társaság
Az adatkezelő
címe: 1031 Budapest,
Nánási út 1. b. ép.
Az adatkezelő
elérhetőségei: E-mail: info@taxim.hu
Központi
telefonszám: +36 1 2103124
(továbbiakban:
Adatkezelő 1)
b) Union Trade 2007 s.r.o.
Az adatkezelő
címe: Klincová 35, 821 08
Bratislava, Szlovák Köztársaság
Az adatkezelő
elérhetőségei: E-mail:
info@uniontrade2007.eu
(továbbiakban:
Adatkezelő 2), továbbiakban együttesen Adatkezelők
I. Hatókör
és alkalmazás
Jelen Adatvédelmi Szabályzat azon
személyekre érvényes, akik Magyarország területén-, akár a Taxim alkalmazás
igénybevételével, akár más módon személytaxi-szolgáltatást rendelnek az
Adatkezelő 1-től.
II.
A kezelt adatok köre
2.1 a taxirendelés során megadott
személyes adatok:
a) név,
b) telefonszám
(telefonos, faxos vagy más online módon érkezett megrendelés esetén),
c) e-mail cím (e-mailben
vagy más online módon érkezett megrendelés esetén),
2.2 telefonos megrendelés esetén a
telefonáló hangja,
2.3 a taxirendelés során megadott
rendelési cím, illetve mobil applikációval történő taxirendelés esetén a
felhasználó földrajzi helyzete, valamint
2.4 a taxirendelés időpontja és módja,
továbbá a taxirendelés során önkéntesen megadott adatok.
2.5 A taxirendelés vagy a szolgáltatás
teljesítése során rögzítésre kerülnek, kerülhetnek a rendeléshez kötődő további
adatok is (megrendelések száma, ideje, az utazás hossza, úti célja és az
útvonal; továbbá az utas szerződésszegése esetén ennek ténye), valamint a
rendelést leadó telefonkészülék IMEI kódja (ez utóbbi kizárólag a mobilapplikáció
alkalmazása esetén), és a folyamat lebonyolításához kapcsolódó technikai
adatok, státuszok.
III.
Adatkezelés célja
3.1. Felek rögzítik, hogy jelen
adatkezelési tájékoztató elfogadásával az utas által a Taxim alkalmazásban-,
vagy a Szolgáltatás igénybevétele céljából más módon megadott személyes adatok
vonatkozásában utas jelen tájékoztatóban meghatározott Adatkezelők részére
kifejezett hozzájárulását adja, hogy az általa közölt személyes adatai, illetve
a róla generált személyes adatok felhasználásra kerüljenek az alábbi célból:
a) Adatkezelő 1 Utas részére személytaxi-szolgáltatást
nyújtson és/vagy közvetítsen;
b) Adatkezelő 2 az fuvarközvetítést az általa
üzemeltetett Taxim alkalmazáson keresztül tegye lehetőve az Utas részére.
Ennek megfelelően az Adatkezelők által
folytatott adatkezelések célja részletezve:
a) személytaxi-szolgáltatás
nyújtása, és/vagy annak közvetítése;
b) az Utas
azonosítása, az Utassal való kapcsolattartás;
c) az Utas által
igénybe vett szolgáltatások, valamint a hirdetések testreszabásának
elősegítése, a kényelmi funkciók igénybevétele;
d) egyedi Utas
megkeresések kezelése, intézése;
e) statisztikák,
elemzések készítése;
f) közvetlen
üzletszerzési, illetve marketing célú megkeresés (pl. hírlevél, eDM, stb.);
g) az informatikai
rendszer technikai fejlesztése;
h) az Utasok
jogainak védelme.
3.2. Adatkezelő 1 a fent ismertetett
bármelyik adatkezelési cél megvalósítása érdekében kezelhet személyes adatokat,
míg Adatkezelő 2 által folytatott Adatkezelések célja a fenti b), c), d), f),
g), h) pontokban nevesített adatkezelési célok.
3.3. Adatkezelők a megadott személyes
adatokat az e pontokban írt céloktól eltérő célokra nem használják fel.
IV. Az adatkezelés
időtartama
4.1 a fuvar megrendelése érdekében
megadott adatok vonatkozásában az adatok kezelése mindaddig fennmarad, amíg az
Utas az alkalmazásból ki nem iratkozik, és egyúttal kéri az adatok törlését,
vagy más egyéb módon megadott személyes adatainak törlését nem kéri.
4.2. Más esetben az adatkezelés időtartama
az egy év.
V. Adatok
továbbítása
5.1. Adatkezelő 1 a fuvar megrendelése
érdekében megadott adatokat továbbítja annak a személytaxi-szolgáltatónak, aki
a szolgáltatás teljesítésére a felek közötti szerződés alapján köteles.
5.2. Továbbá sor kerülhet az adatok
továbbítására promóció során kezelt adatok vonatkozásába is, amennyiben az a
promóció leírásában kifejezetten szerepel, a promócióban szerepet játszó más
személy, illetve a promóciót szervező ügynökség részére, vagy továbbításra
kerülhet marketing szolgáltatást nyújtó gazdálkodó szervezet részére.
5.3. Egyebekben harmadik személyek csak a
jogszabály által meghatározott esetekben, illetőleg a szolgáltatás
teljesítésével kapcsolatosan felmerült vita vagy ügyfélpanasz esetén a
tényállás tisztázása érdekében, a Taxim által működtetett eljárásrend szerint
juthatnak hozzá azon személyes adatokhoz, amelyet a jogszabály előír, avagy
amelyek a vita/panasz elbírálásához feltétlenül szükségesek.
VI. Adatfeldolgozó
igénybevétele
6.1. Adatkezelők az adatfeldolgozáshoz
igénybe vehetnek a jogszabályoknak megfelelően egyes technikai műveletek
céljára további adatfeldolgozót, amely adatfeldolgozás esetén a Taxim az
érintetteket megfelelő módon tájékoztatja.
6.2. Az adatfeldolgozó csak az Adatkezelők
döntéseinek végrehajtására jogosult az Adatkezelők utasításainak megfelelően.
Az adatfeldolgozó igénybevétele az Adatkezelők felelősségét nem érinti.
6.3. Említetteken túl, külön nevesítve,
Adatkezelők a Planet of the Apps Kft. (1094 Budapest, Mihálkovics u. 10;
http://planetoftheapps.hu/; email: info@planetoftheapps.hu) adatfeldolgozót
veszik igénybe az Adatkezelő 2-vel kötött szerződése alapján - beleértve a
jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is -, aki kezelt adatot
harmadik fél számára nem ad ki.
VII.
Az adatkezeléssel érintett személy adatkezeléssel kapcsolatos jogai
7.1. Az érintett kérelmezheti az
Adatkezelőknél
a) tájékoztatását
személyes adatai kezeléséről,
b) személyes
adatainak helyesbítését, valamint
c) személyes
adatainak - a kötelező adatkezelés kivételével - törlését vagy zárolását.
7.2. Személyes adataik kezeléséről az
érintettek tájékoztatást kérhetnek. Ebben az esetben az Adatkezelő munkatársai
meggyőződnek a kérés jogosságáról (e-mail vagy telefon alapján), és válaszolnak
a kérdésekre, így különösen információt adnak a kezelt adatok tartalmáról, azok
forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az
adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes
adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Adatkezelő köteles az érintett kérésére, a kérelem benyújtásától számított
legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül, közérthető formában,
az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadni a tájékoztatást. A
tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos adatkörre
vonatkozóan tájékoztatási kérelmet Adatkezelőhöz még nem nyújtott be, egyéb
esetekben költségtérítés állapítható meg. A már megfizetett költségtérítést
vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás
kérése helyesbítéshez vezetett.
7.3 Ha a személyes adat a valóságnak nem
felel meg, és a valóságnak megfelelő személyes adat az Adatkezelő
rendelkezésére áll, a személyes adatot az Adatkezelő helyesbíti. Az Utasok
által önként megadott adatokat az érintettek maguk adják meg, azokat az
Adatkezelők ellenőrizni nem kötelesek, így helyes adatrögzítés esetén a tévesen
vagy hamisan megadott adatokból eredő károkért való felelősséget Adatkezelők
kizárják.
7.4. Az érintett tiltakozhat személyes
adatának kezelése ellen,
a) ha a személyes
adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Adatkezelőre vonatkozó jogi
kötelezettség teljesítéséhez vagy az Adatkezelő, adatátvevő vagy harmadik
személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve kötelező adatkezelés
esetén;
b) ha a személyes
adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés, közvélemény-kutatás
vagy tudományos kutatás céljára történik; valamint
c) törvényben
meghatározott egyéb esetben.
Az Adatkezelő a tiltakozást a kérelem
benyújtásától számított legfeljebb 15 napon belül megvizsgálja, annak
megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban
tájékoztatja. Ha az érintett az Adatkezelő döntésével nem ért egyet, illetve ha
az Adatkezelő határidőt elmulasztja, az érintett – a döntés közlésétől, illetve
a határidő utolsó napjától számított 30 napon belül – bírósághoz fordulhat.
7.5 A személyes adatot törölni kell, ha
a) kezelése
jogellenes;
b) az érintett
kéri;
c) az hiányos vagy
téves – és ez az állapot jogszerűen nem orvosolható –, feltéve, hogy a törlést
törvény nem zárja ki;
d) az adatkezelés
célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje
lejárt;
e) azt a bíróság
vagy a hatóság elrendelte.
7.6 Amennyiben az érintett úgy véli, hogy Adatkezelő
megsértette a személyes adatai védelméhez való jogát, igényét az Infotv.,
valamint a Ptk. alapján bíróság előtt érvényesítheti, valamint kérheti a
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (1125 Budapest, Szilágyi
Erzsébet fasor 22/c., postai cím: 1530 Budapest, Pf.: 5., telefon:
+36-1-391-1400, fax: +36-1-391-1410, honlap: http://naih.hu, e-mail:
ugyfelszolgalat@naih.hu) segítségét.
VIII.
Az Adatkezelési Szabályzat hatálya, módosításának lehetősége
8.1 A jelen Adatkezelési Szabályzat 2018.
december 1. napján lép hatályba.
8.2 Adatkezelők fenntartják a jogot, hogy jelen Adatkezelési Szabályzatot a www.taxim.hu és a Taxim alkalmazáson való közzététellel, amely az érintettek előzetes értesítésének minősül, egyoldalúan módosítsák. Az utas a szolgáltatás – módosítás hatálybalépését követő első – használatával elfogadja a módosított adatkezelési szabályzatot.